Les intel•ligències múltiples

Tots els éssers humans tenim talents naturals, però aquests talents son diferents en cada persona. La diversitat es quelcom molt ric per a la vida de les persones.

És important que podem descobrir els nostres talents, ja que, si ho fem, podrem ser conscients del que podem arribar a fer i això ens obra la porta a conèixer a nosaltres mateixos de manera més acurada.

Howard Gardner va ser qui va descobrir les intel·ligències múltiples, cosa que va canviar de manera radical el concepte de intel·ligència.

Hi ha 8 categories en les intel·ligències humanes: Tots posseïm una combinació entre aquests 8 tipus d’intel·ligències que ens fan particulars i diversos envers als demés. Es per aquesta raó que tenim unes inclinacions cap a un tipus d’intel·ligències d’aquestes 8 de les que ens parla Gardner.

Les 8 intel·ligències múltiples

Les 8 intel·ligències múltiples

A la primera etapa de la vida el cervell es molt modelable, no obstant, amb el temps aquesta propietat va minvant. El cervell, però necessita estímuls de bona qualitat per a que el cervell es desenvolupi de manera adequada i “creí” intel·ligència.

El sistema educatiu, fins ara, sembla que s’ha focalitzat cap a les habilitats relacionades amb el llenguatge, la lògica i les matemàtiques. Tot això basat en un aprenentatge amb materials escrits. Això comporta problemes quan els alumnes surten a la vida real, ja que, els problemes que han de resoldre fora de les aules, son molt més rics en la seva diversitat i en el requeriment d’habilitats.

Aquest treball comporta també una revolució en l’educació. Els joves son diferents entre ells, i aquesta diversitat mostra d’alguna manera una raó per a pensar amb un altre tipus d’educació que aquella focalitzada nomes amb un tipus de intel·ligència. Un persona pot ser molt intel·ligent en unes àries però no en les altres.

No hi ha una intel·ligència global i única, cadascú aprèn de manera diferent, i això es el que el professor ha buscar i averiguar. Cada estudiant és diferent i es necessita una major personalització, és a dir, l’educació ha de canviar. Potser el professors es convertiran en una espècie de guia pels alumnes. Hem d’aprendre tots coses, però no ha de ser de la mateixa manera, ja que, hi h aquesta diversitat en la manera d’aprendre.

S’ha atribuït massa importància a mesurar el coeficient intel·lectual a partir d’un test d’intel·ligència i això ha comportat en molts casos una poca valoració d’un mateix i el fracàs escolar que ha comportat aquest tipus d’actitud ha sigut evident.

Deja un comentario