Reflexió

Com podem observar, la tasca que ha de realitzar un tutor no es gens fàcil. Per una banda, ha de saber gestionar de manera correcte els conflictes que es produeixen al grup classe i ha de saber orientar als seus alumnes, però també ha de ser el pont comunicatiu amb les famílies. A més, ha de coordinar els professors que imparteixen les matèries corresponents a la seva classe.

Per aquesta raó, ha de tenir unes capacitats comunicatives que tendeixin a ser assertives, ja que, com hem vist, la agressiva i la passiva trenquen la comunicació amb molta facilitat.

D’altra banda, ha de ser competent emocionalment, ja que, en el flux de la comunicació, ha de poder transmetre adequadament i reconèixer amb habilitat les emocions que s’estan donant.

També ha de tenir en compte els tipus d’intel·ligències que es poden donar a l’aula, ja que, desprès haurà de coordinar els professors del grup classe. D’altra banda, de no conèixer les múltiples intel·ligències que existeixen, a l’hora de proposar activitats als altres professors, aquestes, no serien adequades i això seria un greu problema pels alumnes, ja que, el tutor, és el que fa el seguiment més personalitzat dins del centre educatiu, és a dir, és qui més els coneix. Per tant. Ha de tenir en compte la diversitat que es dona dons de la “seva” aula.

Per finalitzar, cal a destacar el coneixement que ha de tenir un tutor sobre les eines que pot utilitzar tant per als alumnes que més els hi costa com per als nouvinguts, així com les TIC per a poder-se comunicar.

Deja un comentario